Činnost veškerého personálu ÚVN je dlouhodobě zaměřena na zajištění kvalitní a především bezpečné zdravotní péče každému pacientovi.
Snaha o poskytování kvalitní a bezpečné zdravotní péče byla završena již v roce 2004, kdy ÚVN jako první zdravotnické zařízení ve střední a východní Evropě získala akreditaci Joint Commission International (JCI).
Kvalitu a bezpečnost poskytované zdravotní péče sleduje a vyhodnocuje Oddělení řízení kvality zdravotní péče.
V současné době je kvalita a bezpečnost poskytované zdravotní péče v Ústřední vojenské nemocnici garantována získáním akreditace Spojené akreditační komise, kterou ÚVN v roce 2024 úspěšně obhájila.
Laboratorní služby se účastní systému externího hodnocení kvality organizovaného SEKK spol.s.r.o. Pardubice a Státním zdravotním ústavem Praha. Oddělení patologie a NASKL – VÚSL v letošním roce získalo akreditaci EA MLA Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.
pdf Program rozvoje kvality péče a bezpečí pacientů (344 KB)
Národní hodnocení spokojenosti pacientů 2024
V květnu roku 2024 proběhlo v ÚVN dotazníkové šetření MZČR Národní hodnocení spokojenosti hospitalizovaných pacientů 2024. Nemocnice obdržela celkovou hodnoticí známku 1,14. V porovnání s předchozím obdobím se jedná o 1,56 % (0,02 bodové) zlepšení.
ÚVN se ve sledovaném období umístila na 4. místě ze sledovaných 24 zařízení.
Informace o projektu naleznete na https://spokojenost.mzcr.cz.
pdf
Certifikát Národní hodnocení spokojenosti pacientů 2024
(260 KB)
Hospitalizovaní pacienti
V šetření Kvalita očima pacientů potvrdila ÚVN v roce 2024 nejvyšší rating A+ a splnila podmínky pro zisk certifikátů SPOKOJENÝ PACIENT ve všech třech sledovaných kategoriích (lůžková zdravotnická zařízení, sestry lůžkových zařízení a lékaři lůžkových zařízení).
Zapojení rodiny, propuštění z hospitalizace a pokračování péče, to jsou hodnoty, kterých si mimo jiné pacienti nejvýše cení na péči ÚVN.
Ambulantní pacienti
Průzkum spokojenosti ambulantních pacientů je zjišťován prostřednictvím anonymních dotazníkových šetření. Ambulantní pacienti mohou své zkušenosti se službami poskytovanými v ambulanci vyjádřit vyplněním dotazníku, který je k dispozici v tištěné podobě v čekárnách nebo na webových stránkách nemocnice. Schránky na vyplněné dotazníky jsou umístěny v každé ambulanci. Výsledky dotazníkového šetření slouží jako zdroj informací o spokojenosti pacientů s kvalitou poskytované péče a jsou využívány pro její další zlepšení.