Ústřední vojenská nemocnice – Vojenská fakultní nemocnice Praha (dále jen „ÚVN“) má vytvořen vlastní Interní protikorupční program, který byl vypracován v souladu s Rezortním interním protikorupčním programem vydaným Ministerstvem obrany České republiky.
Ochrana majetku státu a veřejných financí je v ÚVN jedním ze základních pilířů uvedeného Interního protikorupčního programu a základní prioritou řídícího a rozhodovacího procesu vrcholového managementu. Hlavním cílem Interního protikorupčního programu je především odstranit nebo v maximální možné míře omezit předpoklady korupčního jednání, stanovovat cesty a systémová opatření vedoucí k účinnému a efektivnímu snižování případných korupčních rizik v podmínkách ÚVN.
Uvedenou problematiku řeší především úsek náměstka ředitele. Zabývá se tak mimo jiné i podanými oznámeními upozorňujícími na možné korupční jednání a jejich vyhodnocováním.
Protikorupční prostředí v ÚVN
Protikorupční prostředí v ÚVN je vytvářeno především:
- permanentním posilováním morální celistvosti zaměstnanců ÚVN
- průběžným a aktivním propagováním etických a morálních zásad vyplývajících z Etického kodexu ÚVN
- nastavením důvěryhodného systému, který umožňuje oznámení podezření na korupční jednání
- transparentností a zpřístupňováním informací o nakládání s veřejnými prostředky
- vzděláváním zaměstnanců a samotnou ochranou oznamovatelů korupčního jednání
- interním protikorupčním programem, který zahrnuje analýzu případných korupčních rizik, kontrolu, pravidelné roční vyhodnocování účinnosti a dopadů interního protikorupčního programu ÚVN a případnou aktualizaci
Oznámení podezření na korupční jednání
V případě, že má osoba důvodné podezření na korupční jednání v ÚVN, má možnost podat oznámení o podezření na korupční jednání:
osobně nebo písemnou formou: | Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha, Náměstek ředitele U Vojenské nemocnice 1200, Praha 6 169 02 |
telefonicky – protikorupční linka: | +420 973 208 522 |
oznámení podané e-mailem: |
Informace o postupu při podání oznámení
- odpovědní zaměstnanci ÚVN se zabývají každým oznámením, je upřednostňováno osobní oznámení;
- v zájmu řádného prošetření a zjištění skutečného stavu je nezbytné poskytovat informace aktuální, konkrétní a ověřitelné;
- v průběhu prováděného šetření je vždy plně respektována presumpce neviny a ochrana osobních a citlivých dat;
- je upřednostňováno osobní jednání; pokud jde o jinou formu podání oznámení, doporučuje se zanechání kontaktu, který je považován za přísně důvěrný údaj;
- podání oznámení na podezření z korupčního jednání není v žádném případě na újmu osoby, která toto oznámení podala nebo se jí přímo dotýká;
- písemné stížnosti bez identifikace stěžovatele se jako stížnosti potenciálně upozorňující na korupční jednání šetří bezodkladně v případě, pokud je jejich obsah závažný a s ohledem na jejich podstatu by nebylo účelné je prošetřovat později; anonymní stížnosti se tak prošetřují pouze v případech, obsahují-li konkrétní údaje o porušování zákonů či jiných právních a pracovních předpisů, zneužívání postavení a funkce a o dalších závažných nedostatcích v činnosti zaměstnanců ÚVN (případné postoupení pověřeným orgánům Vojenské policie);
- lhůta pro vyřízení oznámení je do 30 kalendářních dnů ode dne doručení; ve zvlášť závažných případech může být tato lhůta prodloužena o dalších 30 dnů.
Transparentnost a zpřístupňování informací o veřejných prostředcích.
Transparentní zveřejňování a zpřístupňování informací o nakládání s veřejnými prostředky a s majetkem státu v podmínkách ÚVN umožňuje veřejnou kontrolu a zároveň zvyšuje pravděpodobnost odhalování možného korupčního jednání.
- Zveřejňování Výročních zpráv ÚVN za daný kalendářní rok (informace o organizační struktuře, o hospodářském výsledku, seznam řešených projektů výzkumu a vývoje atd.)
- Zveřejňování informací podle zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zveřejňování vyhlašovaných veřejných zakázek (včetně veřejně přístupného archivu)
- Elektronické zadávání výběrových řízení (tzv. elektronické tržiště)
Životopisy vedoucích pracovníků
Jméno | telefon | |
---|---|---|
pdf plk. gšt. MUDr. Václav Masopust, Ph.D., MBA, LL.M., DBA (126 KB) | +420 973 202 712 | |
pdf Ing. Tomáš Perutka (128 KB) | +420 973 202 708 | |
pdf Ing. Jiří Havel (147 KB) | +420 973 202 974 | |
pdf Ing. Jiří Havel - LOG (146 KB) | +420 973 202 725 | |
pdf plk. Ing. Zdeněk Brabec, Ph. D. (126 KB) | +420 973 208 522 | |
pdf mjr. PharmDr. Michal Kočí (144 KB) | +420 973 208 373 | |
pdf Mgr. Miroslav Sýkora, MBA (276 KB) | +420 973 202 855 | |
pdf Mgr. Ondřej Krahula, MBA (106 KB) | +420 973 202 721 | |
pdf MUDr. Tomáš Tyll, Ph.D. (112 KB) | +420 973 202 705 | |
pdf prof. MUDr. David Netuka, Ph.D. (112 KB) | +420 973 208 560 |
Seznam přednostů, primářů a ved. odborů
pdf Seznam primářů, přednostů a vedoucích odborů (174 KB)