Činnost veškerého personálu ÚVN je dlouhodobě zaměřena na zajištění kvalitní a především bezpečné zdravotní péče každému pacientovi.

Snaha o poskytování kvalitní a bezpečné zdravotní péče byla završena již v roce 2004, kdy ÚVN jako první zdravotnické zařízení ve střední a východní Evropě získala akreditaci Joint Commission International (JCI).

Kvalitu a bezpečnost poskytované zdravotní péče sleduje a vyhodnocuje Oddělení řízení kvality zdravotní péče.

V současné době je kvalita a bezpečnost poskytované zdravotní péče v Ústřední vojenské nemocnici garantována získáním akreditace Spojené akreditační komise, kterou ÚVN v roce 2024 úspěšně obhájila. 

Laboratorní služby se účastní systému externího hodnocení kvality organizovaného SEKK spol.s.r.o. Pardubice a Státním zdravotním ústavem Praha. Oddělení patologie a NASKL – VÚSL v letošním roce získalo akreditaci EA MLA Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.

  pdf Program rozvoje kvality péče a bezpečí pacientů(344 KB)


Šetření spokojenosti pacientů

Průzkum spokojenosti ambulantních a hospitalizovaných pacientů v ÚVN je zjišťován prostřednictvím anonymních dotazníkových šetření. Ambulantní nebo hospitalizovaní pacienti mohou své zkušenosti se zdravotními službami poskytovanými v  ÚVN vyjádřit vyplněním dotazníku, který je k dispozici v tištěné podobě nebo elektronicky na webových stránkách nemocnice. Výsledky dotazníkového šetření slouží jako zdroj informací o spokojenosti pacientů s kvalitou poskytované péče a jsou využívány pro její další zlepšení.


Národní hodnocení pacientů

Národní hodnocení spokojenosti pacientů 2025

V květnu roku 2025 proběhlo v ÚVN dotazníkové šetření MZČR Národní hodnocení spokojenosti hospitalizovaných pacientů. Nejlépe hodnocenými oblastmi se v průzkumu ukázaly dimenze D2 (Respekt, ohled, úcta) a D8 (Propuštění a pokračování péče o pacienta), v nichž bylo dosaženo průměrné známky 1,08 (celková spokojenost 97,90 %) a 1,09 (celková spokojenost 97,64 %). Nemocnice obdržela celkovou hodnoticí známku 1,16. ÚVN se ve sledovaném období umístila na 9. místě ze sledovaných 37 zařízení.

Informace o projektu naleznete na https://spokojenost.mzcr.cz.

  pdf Certifikát Národní hodnocení spokojenosti pacientů 2025(102 KB)



Hodnocení spokojenosti pacientů v ambulantním sektoru je realizováno elektronicky celoročně s kvartálním pravidelným online vyhodnocením. Během tohoto období mají možnost účastnit se hodnocení pacienti, kteří v ÚVN absolvují návštěvu ambulance


Hospitalizovaní pacienti

V šetření Kvalita očima pacientů potvrdila ÚVN v roce 2024 nejvyšší rating A+ a splnila podmínky pro zisk certifikátů SPOKOJENÝ PACIENT ve všech třech sledovaných kategoriích (lůžková zdravotnická zařízení, sestry lůžkových zařízení a lékaři lůžkových zařízení).

Zapojení rodiny, propuštění z hospitalizace a pokračování péče, to jsou hodnoty, kterých si mimo jiné pacienti nejvýše cení na péči ÚVN.