Agenda vyřizování stížností náleží úseku Nemocniční ombudsmanky Ústřední vojenské nemocnice – Vojenské fakultní nemocnice Praha /dále jen „ÚVN“/, který stížnosti a způsob jejich vyřízení komplexně eviduje a o každé stížnosti vede samostatný spis (stížnostní spis).
Stížnost na postup ÚVN při poskytování zdravotních služeb anebo při činnosti související se zdravotními službami (zákon č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování) může kdykoliv podat:
- pacient
- zákonný zástupce pacienta
- osoba blízká* v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní – stav nebo pokud zemřel
- osoba zmocněná pacientem na základě plné moci
(dále jen „stěžovatel“)
Náležitosti stížnosti
Stěžovatel ve stížnosti vedle detailního popsání předmětu stížnosti uvede své jméno a příjmení, datum narození, kontaktní adresu pro doručování (poštou, případně datovou schránkou) a vše stvrdí podpisem. V případě, že stížnost podává jiná osoba než pacient, uvede stěžovatel dále jméno a příjmení pacienta, datum narození pacienta a doloží své podání úředně ověřenou plnou mocí k zastupování nebo úředně ověřeným doložením dokladu prokazujícím příbuzenský vztah s pacientem.
Stížnost je možno adresovat následovně:
- zasláním na adresu:
úsek Nemocniční ombudsmanky
Ústřední vojenská nemocnice – Vojenská fakultní nemocnice Praha
U Vojenské nemocnice 1200
PSČ 169 02 - osobním doručením do podatelny ÚVN:
budova F1, přízemí,
provozní doba Po – Čt od 7.15 do 13.30 hod. a od 14.00 do 15.00 hod., Pá 7.15 do 13.30 hod.) - zasláním elektronicky na adresu:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - zasláním do datové schránky:
b8mtp8k
Vyřízení stížnosti
Stížnosti jsou vyřizovány na základě řádného prošetření. Je-li to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, je stěžovateli navrhnuto ústní projednání stížnosti. Stížnost musí být vyřízena bez zbytečných průtahů, nejdéle do 30 kalendářních dnů od obdržení stížnosti dle platné právní legislativy. Jde-li o stížnost zvláště složitou, pro jejíž vyřízení je nutné opatřit další podklady, může být lhůta prodloužena až o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty musí být stěžovatel neprodleně písemně vyrozuměn, včetně uvedení důvodů prodloužení lhůty k vyřízení.
Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení není ÚVN příslušná (např. náleží jinému zdravotnickému zařízení či pojišťovně), je povinna ji do 5 dnů ode dne obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu; o postoupení stížnosti je povinna informovat stěžovatele. O takovém postupu rozhoduje úsek Nemocniční ombudsmanky. Stěžovatel je vždy o vyřízení stížnosti vyrozuměn písemnou formou. Podání stížnosti nesmí být v žádném případě na újmu stěžovatele, kterého se stížnost týká.
Další práva stěžovatele
- Stěžovatel má právo nahlížet do stížnostního spisu a pořizovat z něho kopie (poplatek za pořízení kopie se řídí platným ceníkem 1 A – Výpis ze zdravotní dokumentace, ceník administrativních výkonů); nahlížet do stížnostního spisu lze na úseku nemocniční ombudsmanky ÚVN po předchozím sjednání termínu (tel. 973 208 401)
- Pokud stěžovatel není se způsobem vyřízení stížnosti spokojen, má právo se obrátit na Ministerstvo obrany ČR, Tychonova 1, 160 01 Praha 6
- Právo podat stížnost podle jiných předpisů není těmito pravidly dotčeno
* Osobou blízkou je příbuzný v řadě přímé, sourozenec a manžel, partner podle jiného zákona upravujícího registrované partnerství; jiné osoby v poměru rodinném nebo obdobném se pokládají za osoby sobě navzájem blízké, jestliže by újmu, kterou utrpěla jedna z nich, druhá důvodně pociťovala jako újmu vlastní. Má se za to, že osobami blízkými jsou i osoby sešvagřené nebo osoby, které spolu trvale žijí.